søndag den 9. november 2014



Hun siger, nogen gange skal man jo bare kaste sig ud i det. Jo. Sådan frygtløst.  Da hun siger dét, tænker jeg på skyggerne her og skyggerne på min hånd. Og så på skuffen der binder. Det gør den, da jeg tager hendes duge frem. Og det gør den, selvom vi i sin tid gned kanterne med stumper af stearin. En saks. Jeg lægger dugene i en stak på spisebordet. Servietter. Jeg har ingen selskabelighed mere, siger hun. Fra duge til klude. Felt versus serie. Hun er langt væk i ansigtet, blikket er vasket som landskaber og marker. Ansigtet nu og ansigtet næsten nær som bølger og afstand og afstande. Det trækker, siger jeg. Vi sidder ved siden af hinanden ved bordet og klipper og river. Smæld. Vi klipper åbner og river duge til servietter og klude. De skal bare lige vaskes, siger hun, så sætter de trevlede kanter sig så pænt til frynser. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar