fredag den 13. juni 2014



Alt det jeg vil æde idag ja jeg æder, jeg æder jer, jeg æder 

månen, jeg er ligeglad, jeg æder gulvbelægningen i 

døgnnetto, de små nistrede stenfliser der skal ligne plastik 

og det røde lag i superbrugsen og i hele superbyen. rød, 

brød, vejbelægninger, jeg æder den det dig oh! og jer! og 

jeg er ligeglad. fortærer begærer og se: nu er vi én, jeg er 

dig. vores mødre siger pas på. vi er jer inde i hinanden. 

bilerne i ruderne, lyset. gaden alt det hvide alt. hvad er det 

man først bliver blind på? rød. jeg æder rød og rød bliver 

man blind på. rød som sengetøjet månen mellemrum. rød 

som håb råb rørene i væggen. nu er månen næsten rund ny 

nu betyder den noget nu blinker hun med lyset i huset 

overfor nu er der nogen der kan se noget igen nu er der 

nogen der går.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar