fredag den 28. marts 2014




smuk smukkere smukkest

jeg tænker over det smukke. smuk smukkere smukkest

og klikkenes typologi, de mere bevægelige af dem: 

1. den barnlige plastikklikken når jeg med stor glæde opdager min lighed med andre 

2. de tynde metalklik der opererer i ubemærkethed

det ændrer ikke ved det smukkes status at kalde grimme ting smukke

det er måske snarere at overgive sig til den valorisering

som at kramme en vandballon   det flytter sig

og det smukke og det grimme og det mellem og det glinsende 

og det dunkle og det alvorlige og det sjove og det pinlige 

og det sammenlignelige og det sammenklappelige og det sammenbidte

er noget der er. det er vist bare sådan. at det er. åbne, lukke 

jeg synes det spændende ligger i hvorfor vi er så mange der har fokus 

på det vanvittigt besværlige i at pille ved det smukke eller det skønne og hvad 

er det nu i øvrigt forskellen er. nå det kan jeg ikke lige huske, men lige meget: 

og hvorfor er det så uendeligt pirrende at nærme sig GRIM og pille ved GRIM 

og der er noget koketterende over det som er irriterende og skørt 

men kommer nysgerrigheden fra hjertets renhed (!) så er det voldsomt spændende 

og levende at udholde det urigtige eller det hårde eller ok: det der er grimt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar